Klachtenbehandeling
Vertrouwenspersoon
Yolande Troost
Vertrouwenspersoon voor ons gezinshuis is Yolande Troost.
Ze is te bereiken onder nummer 026-3842826 (vraag naar Yolande).
Ze werkt op maandag, woensdag en donderdag.
Haar mobiele nummer: 06 53886543.
Meer informatie vind je hier
Alhoewel wij natuurlijk onze uiterste best doen om alles binnen het gezinshuis goed te laten verlopen kan het zo zijn dat er een reden ontstaat om een klacht in te dienen. Het liefst bespreken we de klacht direct met je, zodat we jouw onvrede zo snel mogelijk kunnen oplossen. Op deze pagina kun je een van de vaste krachten kiezen bij wie je jouw klacht wilt neerleggen.
Mocht je jouw klacht liever ergens anders neerleggen, of wil je graag hulp bij het indienen van een klacht, dan kan dat natuurlijk ook. Wanneer je mailt of belt, meldt dan in ieder geval dat je klacht betrekking heeft op:
Ondersteuning bij het indienen van een klacht
Als Jongere
Je kunt jouw klacht ook bespreken met een vertrouwenspersoon of samen met de vertrouwenspersoon jouw klacht indienen. Deze vertrouwenspersoon is onafhankelijk, dat betekent dat ze niet werkt bij Human Horse Power of bij een andere jeugdzorginstelling. De vertrouwenspersoon heeft geen oordeel over jouw klacht, ze gaat er niet over of jij gelijk hebt of niet, maar helpt jou bij het bespreekbaar maken of formuleren van jouw klacht. Ook kan ze uitleg en advies geven waar je jouw klacht het beste kunt indienen. Behalve over klachten kun je met de vertrouwenspersoon ook over (persoonlijke) problemen praten en kan zij je helpen om antwoord te krijgen op jouw vragen over jeugdzorg.
De vertrouwenspersoon voor de jongeren in het gezinshuis en de jeugdzorgboerderij is Yolande Troost. Yolande werkt bij Zorgbelang Gelderland. Je kunt haar bereiken op telefoonnummer 026-3842826 (vraag naar Yolande), e-mailen naar yolandetroost@zorgbelanggelderland.nl of een brief sturen naar het Zorgbelang Gelderland, Postbus 5310 · 6802 EH Arnhem , t.a.v. Yolande Troost.
Als ouder
(Pleeg) Ouders kunnen het AKJ benaderen wanneer zij ondersteuning willen bij het bespreekbaar maken van vragen, problemen of klachten. Zij kunnen hiervoor contact opnemen via telefoonnummer 088- 555 1000 of via de website: www.akj.nl.
Zelfstandig een klacht indienen
Wanneer je zelfstandig jouw klacht wilt indienen, dan kan dat natuurlijk ook. Kom je er niet uit met de persoon zelf, dan kun je de klacht neerleggen bij de behandelcoördinator of leidinggevende van de instelling via wie je op het gezinshuis bent gekomen. Je kunt er ook voor kiezen om je klacht in te dienen bij de onafhankelijke klachtencommissie.
Pluryn
Ben je bij ons gezinshuis gekomen via Pluryn en heb je een klacht, of wil je onafhankelijk van een van de vaste krachten toch iets kwijt, dan kun je hier kijken hoe dat precies moet. Je kunt mailen, bellen of een brief schrijven. Je kunt natuurlijk ook via Yolande Troost je klacht indienen.
's Heerenloo
Ben je bij ons gezinshuis gekomen via 's Heerenloo en heb je een klacht, of wil je onafhankelijk van een van de vaste krachten toch iets kwijt, dan kun je hier kijken hoe dat precies moet. Je kunt mailen, bellen of een brief schrijven. Je kunt natuurlijk ook via Yolande Troost je klacht indienen.
Algemeen meldpunt
Als je niet zeker weet waar je nu precies moet zijn met je klacht of opmerking dan kun je altijd terecht bij het AKJ, het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg.